Puthya blogja

a blogot akkor kezdtem, mikor kiderült, hogy van egy nővérem, azóta írom...viszonylag soxor.Változó, egyszer fenn, egyszer lenn! C'est la vie. :)

szombat, október 29, 2005

All the world's a cage.

Ez a kissé negatív töltetű Jeanne Phillips idézet a tegnapi nagy-nagy, hatalmas irodalommárólozról:P (by: TöZsó és én, matekórai unalmunk fáradt agyszüleménye:D) jutott eszembe, na meg az arra való 'rengeteg' (pejoratívan:P) készülésről. Hát igen, nem nagyon jutott időm rá, de azért este a folyosón, meg délutáni semmittevésem helyett elővettem K elemzését, és tételeit, s átfutottam rajtuk. Mindenesetre a későbbi cím szempontjából néhány teljesen felesleges dolgot néztem át, de ez a Hamlet jellemábrázolás során jutott eszembe, meg az idézeteknél, hogy "Dánia börtön." Ma is olvastam egy elég kiábrándító idézetet, az embei természetről, és hogy tényleg mennyire önzőek vagyunk, és mennyire ki szeretnénk sajátítani dolgokat, ahelyett, hogy meghagynánk a jogos szabadságukat.

"God loved the birds and invented trees.Man loved the birds and invented cages."
/Jacques Deval/

Emlékeztet arra a Paulo Coelho:Tizenegy perc című művében található eszmefuttatásra az emberről, aki kalitkába zárta kedvenc madarát. Itt is a szabadság és kisajátítás kapcsán merül fel. Na, de nem is erről akartam írni...
Szerencsére végra-valahára szünet van, ami ugye arravaló, hogy kipihenje magát az ember. Nahát ez aligha fog összejönni, tekintve azt a tanulásmennyiséget, amit feladtak nekünk. Eléggé ki vagyok..., nem tudom, hogy tudok majd ennyit tanulni a szünetben, de biztos nem fog menni. Parázok rendesen.. A matektz is elég nagy csapás, de mellette ott van a kémia is---no comment, föci esszé, az elég vicces, na meg egész Ázsia, ezek a novemberi bemutatóórák is készek, aztán, hogy nehogy véletlen jó szünetem legyen ott van a francia is (pedig ő mien jófej, h magyartanár is:S), K-ig az összes betűt, és a jóindulatúan be nem írt kettesem után eléggé javításra szorulok..., persze még mindig nem elég a jóbol, hiszen ott van Arany János, egy csomó jegyzetet kell még készítenem, plusz a fogalmazást a Szegény gazdagokról, ahhoz természetesen nem ártana elolvasni a könyvet, és az egész Büszkeség és balítélet is. Azok után a Gulliver, ami azért terjedelmét tekintve nem semmi, na meg a Candide, felvilágosodás rulz. Egészen véletlenül töriből is pont szünet után felelünk az egész államalapításból, ha addig nem lesz öngyilkos a fejére olvasott szidalmaktól.Jaja, Knénak állítólag sikerült beszélnie vele a büfé előtt, de én akkor épp olyan mélypontom voltam, hogy nem volt energiám erre kellő figyelmet fordítani.
Na akkor summáznám röviden a hét történéseit, hogy teljes legyen a kép... Hétfőn a bimbóavatáson kívül tényleg nem volt semmi különös,ámde kedden fontos dolgok történtek a kiskuckóban... Arany János után kb. 1 órát beszéltünk Knéval, mindenki felhozta Gyufás sérelmeit, volt példa eléggé durva megnyilvánulásra is. "Ez már a bunkóság teteje."(TöZsó, természetesen:P) Tudni kell, hogy előtte kiosztotta a 'dolgozatokat', ami akkora közfelháborodást váltott ki, hozzáteszem jogosan. Olyan tré jegyeket adott, nekem hál' istennek négyes lett, na nem mintha örültem volna neki, tablónkra is összes hozzáfűznivalója, h: "Látszik, hogy végszükség..., de azért köszönöm.", ha tudná, hogy igazából ez volt az eredeti:P. TöZsó meg persze olyan szinten kiakadt a 3/4-től, hogy már el akar menni a suliból. Na mindegy, majd csak lesz valami ezzel a Gyuszis témával. Aztán kedden meg felmentem megint az irodába, mondván hogy majd gyakorolok..., ehhez képest csak jegyzeteket fénymásoltam, mert iszonyúan siettem, mivel már kb. 5 óra volt...Mondanom sem kell, hogy az aznapi tanulás teljesen reménytelnnnek tűnt..., azért kicsit átnézegettem pár dolgot, este meg találkoztam Flórával. Olyan jó volt, mert épp előtte panaszoltam Zsófiéknak, hogy mennyire rossz, hogy így eltávolodtunk egymástól..., és most úgy jó volt. Beültünk egy tök jó helyre banánturmixozni, és beszélgettünk egy kicsit. (Még mindig ebben a krakkói útban bízom nagyon, hogy közelebb kerülünk egymáshoz...,bár ahogy magamat ismerem, most is csak konfliktusaim lesznek:S) Persze így is húsz percet késtem kimenőről, utána meg, ami mostmár szinte konvencionális program, negyed tizenkettőig ültünk a folyosón és dumáltunk Beáékkal.

Most eléggé ki vagyok akadva..., ugyanis tegnap egész este a gép előtt ültem, és egy csomó nagyon fontos dolgot írtam, érdekes problémákat fejtegettem, és úgy örültem neki, hogy ki tudtam írni magamból...Erre meg elszállt az egész, olyan rossz ez...Persze azzal próbálom vigasztalni magam, hogy biztos ennek is kellett, hogy oka legyen, mindenre van magyarázat. Hát, ennyi maradt meg, és most már abszolút nincs energiám újraírni, meg egyébként is sietek, mert a mcdönciben találkozom Blankával. Röviden: taglaltam az egész hetem, a csütörtöki kiborulásom, mikor úgy éreztem, nem bírom tovább, a Szépség és a szörnyeteget, a Boriszos konfliktusom elég hosszan, meg az egész konfrontálódásokra erősen hajlamos személyiségem. Aztán a pénteki jobb kedvemet, és poénkodásokat, a szombati mozizást és pár dolgot a Flightplannel kapcsolatban, meg a tegnap délutánomat Ritussal. Nem tudom, ezeket miért írtam most be, mindenesetre sajnálom, hogy a tegnapi elveszett, dehát nem tudok mit tenni...
Majd még a szünetben ha lesz időm, írok bővebben...